Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Аршиннікова А. В.$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

      
1.

Аршиннікова А. В. 
Розвиток механізмів публічного управління у сфері запобігання та протидії корупції в системі загальної середньої освіти України / А. В. Аршиннікова. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційній роботі науково обґрунтовано концептуальні підходи до дослідження феномену корупції й її різновидів. Висвітлено теоретичні засади розвитку механізмів публічного управління у сфері запобігання та протидії корупції в освіті. Уточнено окремі терміни та дефініції в контексті теми дослідження. Розроблено практичні рекомендації стосовно удосконалення механізмів публічного управління запобігання та протидії корупції в закладах загальної середньої освіти в частині упорядкування благодійних внесків та організації харчування школярів. Розроблено методичні підходи до використання інформаційних та фінансових ресурсів в межах дії інтегрованого механізму в напрямі оцінювання й підвищення ефективності антикорупційної діяльності в закладах загальної середньої освіти.У ході дослідження систематизовано різні наукові підходи щодо визначення сутності поняття «корупція». Розкрито особливості змістовного наповнення цього поняття відносно сфери освіти. Визначено сутність таких дефініцій як «корупція в системі освіти» та «інтегрований механізм публічного управління у сфері запобігання та протидії корупції в системі освіти». Узагальнено наукові погляди на розкриття феномену корупції як суспільного явища. Означено основні концептуальні підходи до опису корупції, а саме: морально-етичний, функціональний, ліберально-прагматичний, неоліберальний, інституціональний, державно-управлінський підходи, що означені в різних наукових джерелах. Запропоновано впровадити для наукового обігу поняття державно-олігархічний (гібридний) підхід, який передбачає, що корупція є невід'ємною складовою гібридизації влади, що характеризується наявністю представників олігархічних груп на вищих рівнях публічного управління, представлена характеристика цих підходів відносно освітньої сфери. Систематизовано чинники та характерні особливості прояву корупції в закладах загальної середньої освіти, до яких віднесено: сфера існування, специфіка взаємовідносин суб'єктів корупційних діянь, особливості корупційних цілей кожного з учасників корупційних дій. Систематизовано та класифіковано різновиди корупції в закладах загальної середньої освіти за різними ознаками. Запропоновано такі підвиди корупції як: вимушена корупція – результат низької соціально-економічної захищеності учителів; примусова корупція – виникає з ініціативи керівництва, яке вимагає від підлеглих певних внесків як для особистого збагачення чи отримання інших неправомірних вигід, так і на формування чергового «внеску» для вище стоячих керівників.Науково обґрунтовано пропозиції щодо необхідності розробки на рівні інститутів законодавчої та виконавчої влади нормативно-правових актів з удосконалення методики визначення нормативів фінансового забезпечення закладів загальної середньої освіти за різними напрямами витрат та оприлюднення фінансової документації й фінансової звітності таких закладів. Означено особливості державного фінансового та громадського контролю за дотриманням фінансової дисципліни в межах реалізації принципів прозорості, інформаційної відкритості та «шкільної автономії», що визначені Болонським процесом.Сформовано цілісний інтегрований механізм публічного управління у сфері запобігання та протидії корупції в системі загальної середньої освіти України. Він об'єднує в єдиний комплекс взаємопов'язаних цілеспрямованих заходів процеси реалізації таких окремих механізмів публічного управління як правовий, організаційний, інституційний, фінансовий, моніторинговий, аналітичний, контрольний, морально-етичний, соціально-політичний, адміністративний, фіскальний та кримінально-каральний. Цей механізм спрямований на подолання корупційних ризиків та явища корупції в частині упорядкування благодійних внесків та удосконалення системи харчування учнів в закладах загальної середньої освіти.Запропоновано авторський підхід до формування методики поліпшення дії фінансового та контрольного механізмів запобігання та протидії корупції у сфері організації харчування в закладах загальної середньої освіти на основі застосування єдиної методики при виборі показників для розрахунку вартості одноденної порції безкоштовного харчування учнів. Рекомендовано прийняти законопроект «Про дитяче харчування» та на рівні МОЗ України розробити типові меню та технологічні карти для забезпечення здорового харчування школярів відповідно до їх віку, розумового і фізичного навантаження. Розкрито напрями удосконалення методичних підходів до застосування моніторингового та аналітичного механізмів публічного управління у сфері запобігання та протидії корупції. Визначено особливості дії цих механізмів для отримання, накопичення та аналізу інформації з шкільних сайтів на предмет оперативного отримання інформації, що утримується у фінансових звітах шкіл. Означено шляхи удосконалення системи звітування закладів середньої освіти перед громадою з питань отримання і використання бюджетного фінансування та благодійних внесків.^UThe dissertation scientifically substantiates the conceptual approaches to the study of the phenomenon of corruption and its types. Theoretical bases of development of mechanisms of public management in the field of prevention and counteraction to corruption in education are covered. Certain terms and definitions in the context of the research topic have been clarified. Practical recommendations have been developed to improve the mechanisms of public administration for preventing and combating corruption in general secondary education institutions in terms of regulating charitable contributions and organizing school meals. Methodical approaches to the use of information and financial resources within the framework of the integrated mechanism in the direction of evaluating and improving the effectiveness of anti-corruption activities in general secondary education institutions have been developed.Various scientific approaches to defining the essence of the concept of "corruption" are systematized. The peculiarities of the content of this concept in relation to the field of education are revealed. The essence of such definitions as "corruption in the education system" and "integrated mechanism of public administration in the field of preventing and combating corruption in the education system" is defined. Scientific views on the disclosure of the phenomenon of corruption as a social phenomenon are generalized. The main conceptual approaches to the description of corruption are identified, namely: moral and ethical, functional, liberal-pragmatic, neoliberal, institutional, public administration approaches. It is proposed to introduce the concept of "state-oligarchic (hybrid)" approach, when corruption becomes an integral part of the hybridization of power, characterized by the presence of representatives of oligarchic groups at higher levels of public administration. The factors and characteristic features of corruption in general secondary education institutions are systematized, which include: the sphere of existence, the specifics of the relationship between the subjects of corruption, the features of the corruption goals of each of the participants in corruption. Systematized and classified types of corruption in general secondary education on various grounds. Such subtypes of corruption as: forced corruption - the result of low socio-economic protection of teachers; forced corruption - arises on the initiative of management, which requires certain contributions from subordinates.It is proposed to develop at the level of institutions of legislative and executive power regulations to improve the methodology for determining the standards of financial support of general secondary education institutions in various areas of expenditure and disclosure of financial documentation. The peculiarities of the state financial and public control over the observance of financial discipline within the framework of the implementation of the principles of transparency, information openness and "school autonomy" are determined.A holistic integrated mechanism of public administration in the field of prevention and counteraction of corruption in the system of general secondary education of Ukraine has been formed. It combines into a single set of interrelated targeted measures the implementation of such separate mechanisms of public administration as legal, organizational, institutional, financial, monitoring, analytical, control, moral and ethical, socio-political, administrative, fiscal and criminal. This mechanism is aimed at overcoming corruption risks and the phenomenon of corruption in terms of regulating charitable contributions and improving the nutrition system of students in general secondary education.The author's approach to the formation of methods for improving the financial and control mechanisms to prevent and combat corruption in the field of nutrition in general secondary education based on the use of a single method for selecting indicators to calculate the cost of a one-day portion of free meals. It is recommended to adopt the bill "On baby food" and at the level of the Ministry of Health of Ukraine to develop standard menus and technological maps to ensure healthy nutrition of schoolchildren according to their age, mental and physical activity.The directions of improvement of methodical approaches to application of monitoring and analytical mechanisms of public administration in the field of prevention and counteraction of corruption are opened. The peculiarities of the operation of these mechanisms for obtaining, accumulating and analyzing information from school sites for the purpose of prompt receipt of information contained in the financial statements of schools are determined. Ways to improve the system of reporting of secondary education institutions to the community on the receipt and use of budget funding and charitable contributions are identified.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського